10 tény az Air Force One történetéről
2018. november 14. 09:45 Múlt-kor
1. Bár az „Air Force One” hallatán sokaknak egy óriási Boeing jut az eszébe, amelyen az Egyesült Államok elnöke szárnyal, valójában ez egy hívójel, amelyet minden olyan repülőgép használ, amelyen az USA elnöke utazik.
2. Franklin Delano Roosevelt volt az első amerikai elnök, aki hivatali ügyben eljárva repülőgépen utazott. Az első hivatalos transzatlanti repülőút megtétele is az ő nevéhez fűződik. (A marokkói Casablancában 1943-ban tartott konferenciára repült.)
3. Harry S. Truman amerikai elnök gépét, amely egy átalakított Douglas C-118 Liftmaster volt, Truman szülővárosa után Independence-nek nevezték el. Ez volt az első elnöki gép, amely egyedi festéssel rendelkezett (a gép orrán egy fehérfejű rétisas feje díszelgett).
4. Az elnöki gépek történelmében Dwight D. Eisenhower elnöksége idején köszöntött be a lökhajtásos korszak 1959-ben. Ettől az évtől kezdve az elnök egy Boeing 707 Stratolinerrel szelte a levegő óceánját.
5. Eisenhower volt az első hivatalban lévő amerikai elnök, aki helikopterrel emelkedett a levegőbe.
6. Az Air Force One John F. Kennedy elnöksége alatt nyerte el jellegzetes külsejét. Az USA első embere által használt Boeing 707-es gép törzse egy máig használatos kék-fehér színösszeállítást kapott, két oldalt a „United States of America” felirattal és az elnöki pecséttel. A gép farkára pedig az amerikai zászló került.
7. Richard Nixon volt az egyetlen hivatalban lévő amerikai elnök, aki az 1973-as energiaválság miatt menetrendszerű belföldi járatokon volt kénytelen utazni.
8. Egy 2009 áprilisában lezajlott hivatalos fotózás alkalmával a Felső-New York-i öböl fölött alacsonyan repülő Air Force One, amelynek egy F-16 vadászkép adott díszkíséretet, pánikot okozott New Yorkban és New Jerseyben. Az emberek azt gondolva, hogy egy terrorista támadás van kibontakozóban, fejvesztve rohantak ki az épületekből.
9. A legendás Boeing 747-eseket 1991-től használják az USA elnökei. Mindkét gép képes olyan elektromágneses sugárzás kibocsátására, amelynek segítségével az ellenséges radarok összezavarhatóak, illetve elhárítható a gép felé irányított hőkövető és radarvezérelt rakéták támadása is.
10. A két elnöki Boeing 747-es cseréje már folyamatban van, az új gépek a becslések szerint 3.2 milliárd dollárba kerülnek majd az amerikai adófizetőknek.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
5. Magyarország gazdasága a 20. században
I. Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra, pénzügyi és gazdasági ismeretek
- 1946 nyarára olyan értéktelenné vált a pengő, hogy az utcán hajították el a bankjegyeket
- 1956 miatt is késett a Borsodi Vegyi Kombinát elindulása
- Volt, aki féltette a túl sok szabadidőtől a népet a szabad szombatok bevezetésekor
- A rendszerváltoztatás belülről
- A haderő mellett a gazdaság fejlesztését is megcélozta a győri program
- Naponta nőttek tizenötszörösükre az árak a hiperinfláció idején
- Különösen kegyetlen körülmények között dolgoztatták a Hortobágyra kitelepítetteket
- Miért sikerült a lengyeleknek az, ami a magyaroknak nem?
- Nyolc áldozatot követelt a Kádár-korszak sikervállalatának építése
- A Kongresszus csak vonakodva adott támogatást Morse forradalmi találmányához tegnap
- Énekléssel és olvasással oldotta fel gyermekkori traumáit Őze Lajos tegnap
- Az őslakosok iránti meg nem értés okozta Magellán vesztét tegnap
- Már temetésén követelték II. János Pál szentté avatását a hívek tegnap
- Halála után évekig rebesgették Lincoln gyilkosáról, hogy még mindig életben van 2024.04.26.
- A Loire-t hozta el az Alföldre a tiszadobi Andrássy-kastély 2024.04.26.
- Marcus Aurelius halálával a „jó császárok kora" is véget ért a Római Birodalomban 2024.04.26.
- Porig égett a történelem első terrorbombázásában Guernica 2024.04.26.