Tegyen egy busztúrát az elmúlt évtizedek Budapestjén
2015. július 2. 18:25
Budapesten 1915. március 1-jén reggel hét órakor helyezték üzembe az első - a Hősök tere és a Vilmos császár út (a mai Bajcsy-Zsilinszky út) közötti útvonalon közlekedő - autóbuszjáratot. Az autóbusz-közlekedés először - a háború következtében beállt üzemanyag-és gumihiány miatt - 1917-től 1921-ig szünetelt, majd több mint két évtizedes zavartalan működést követőn Budapest ostroma idején újból leállították. Egy 1945. február 21-én készített leltár szerint Budapesten mindössze kilenc működőképes busz állt a főváros rendelkezésére. Néhány Nyugatra hurcolt kocsit hamarosan sikerült visszaszállítani, miközben a vidéken elrejtett, rossz állapotban lévő járműveket is megpróbálták üzemképes állapotba hozni. A budapesti autóbuszforgalom néhány hónapos szünet után végül 1945. július 2-án, a Gellért tér és az Apponyi tér (a mai Ferenciek tere) között közlekedő járattal indult újra. Az elmúlt 70 év fővárosi autóbusz-közlekedését a Fortepan képeivel elevenítjük fel.
Korábban
Amikor még lovas szekerek is rótták Budapest utcáit
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Kertész Mihálynak köszönhetjük a Casablancát, a világ egyik legmeghatóbb romantikus filmjét 09:50
- Szoknyával a politikában - megjelent a Múlt-kor téli száma 09:20
- Féllábbal is a színpad sztárja maradt 08:20
- Kölcsönös bizalmatlanság jellemezte az antikomitern paktum aláíróit tegnap
- „Dzsingisz nem volt megátalkodott fickó, csak rossz volt a sajtója” tegnap
- 10 érdekes tény a csók kultúrális történetéről tegnap
- Nem volt esélye, hogy bármire is vigye, végül kétszer lett az USA elnöke tegnap
- Koholt vádak alapján hurcoltak kényszermunkára több százezer embert tegnap