Képregény készült Fidel Castróról
2011. augusztus 1. 11:01 MTI
Képregényt rajzoltak Fidel Castróról, Kuba egykori vezetőjéről Németországban; az alkotó hangsúlyozza, hogy nem akart állást foglalni sem a sokat vitatott politikus mellett, sem pedig ellene.
Korábban
A Castro című képregény Reinhard Kleist munkája. "A célom az volt, hogy bemutassam a forradalmat és Castrót. Hogy milyen ember, honnan jön, milyen a személyisége. De beszélni akartam azokról a nehézségekről is, amelyeket a forradalom szült, például a művészek szerepéről és a sajtó szabadságának korlátozásáról".
Kleist úgy fogalmazott, Fidel Castro "nagyon különbözik másoktól", ezért érdekes, miként lett a forradalom vezetője, "mi van a szakáll és az egyenruha mögött". Emellett ábrázolni akarta azt az erőt és szépséget is, ami minden forradalomban megvan, példaként említve az arab forradalmi tavaszt. "A gondok később jelentkeznek, amikor eljön a hatalommal való bánás ideje" - mondta a rajzoló.
A Castro története a havannai repülőtéren kezdődik 1958 októberében. Ekkor érkezik Kubába Karl Mertens, a kíváncsiságtól fűtött újságíró. Célja, hogy interjút készítsen egy fiatal forradalmárral, a Sierra Maestra mélyén meghúzódó hevenyészett csapatok vezetőjével, akinek neve Fidel Castro. A kubai társadalom gondjaival könnyű azonosulni, de Castróval nem - fogalmazott Kleist.
A szerző 2008-ban több hetet töltött Kubában, bejárta a szigetet, ennek az útnak az eredménye Havanna című munkája. "A könyv a külföldit mutatja be, aki ellátogat az övétől eltérő országba, majd visszatér a kiváltságos európai szabadságba" - írta le művét, amely megalapozta a Castro című képregényt.
A kubai forradalom vezéralakjáról, a szigetországot évtizedekig uraló politikusról szóló alkotás Reinhard Kleist második életrajzi munkája. A német művész a Johnny Cash amerikai zenészlegendáról szóló I See a Darkness című kötettel tette le névjegyét. Jelenleg egy zsidó bokszolóról, Hertzko Haftról készül képregényt rajzolni. Haft úgy élte túl a koncentrációs tábort, hogy más foglyok ellen kellett kiállnia. Kleist ezután újraszerkeszti régi sorozatát, a Berlinoir című sztorit, amely berlini vámpírokról szól.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
12. A középkor és a kora újkor kultúrája
III. Egyén, közösség, társadalom, munkaügyi ismeretek
- Nem volt elragadtatva a ferences szerzetes, aki a tatárjárás után a mongolok fővárosába látogatott
- A felnőttek több mint tizede szenvedhetett rákos megbetegedésben a középkori Angliában
- A középkorban sem volt mindig stigma „bűnben élni”
- „Legnagyobb ellensége” fejezte be a Szent Péter bazilika tervezőjének életművét
- Valóban annyira mocskosak voltak a középkori emberek?
- Habár meggazdagodott műveiből, munka közben csak kenyeret és vizet fogyasztott Michelangelo
- Miért hordtak röhejesen hosszú orrú cipőket a középkorban?
- Donatello híres Dávid-szobrát eredetileg a firenzei dómba szánták
- 10 tény a Mona Lisáról
- Súlyos társadalmi problémákra hívta fel a figyelmet regényeiben Aldous Huxley tegnap
- Sokszor napokig viselte ugyanazt a ruhát Hetty Green, a milliárdos üzletasszony tegnap
- Többször vezette ki Franciaországot a válságból Charles de Gaulle tegnap
- Tutanhamon sírjának felfedezésével mindenkit lenyűgözött Howard Carter tegnap
- Olümpiasz sem tudta megakadályozni fia, Nagy Sándor dinasztiájának bukását tegnap
- Inspiráló nőknek is otthont adott a tiszadobi Andrássy-kastély tegnap
- Egyetlen hete maradt, hogy a forradalom hősévé váljon Gérecz Attila 2024.11.21.
- Alattvalói joviális öregúrként és zsarnokként egyaránt tekintettek Ferenc Józsefre 2024.11.21.