2024. őszi különszám: Ármány és szerelem a Fehér Házban
ITT vásárolhatsz termékeinkből

Budapestre érkezik a megújult Orient Express

2006. április 6. 13:00

A vonat Budapesten időzik egy kicsit, és amíg utasai a városban nézelődnek, az érdeklődők felkapaszkodhatnak és megcsodálhatják a legendás vonatot.

A legendás ki kicsoda

A királyok vonatának, a vonatok királyának is nevezik, szinte nincs olyan ember, aki ne hallott volna már róla, de ha volt is ilyen, akkor Agatha Christie krimijéből és az abból készült filmből a legaprólékosabban megismerhette a "legendát". Hírnevéhez hozzájárult, hogy útjai között volt pár eseménydús történés, például vonatrablás, kisiklás, természeti katasztrófa. Aranykorát az 1920-as és 30-as években "élte", utasnévsora olyan volt, mint egy kizárólag arisztokratákkal és híres emberekkel foglalkozó nemzetközi "Ki kicsoda".

A II. világháború után Európa politikai és gazdasági légköre is megváltozott, és ezzel az Orient Express szerencse csillaga is leáldozott. Az 1950-es években másodosztályú kocsikat csatoltak a szerelvényhez. Az Orient Express dicsősége minden erőfeszítés ellenére hanyatlásnak indult, míg 1977 májusában végleg megszüntették.

A híres vonatot egy amerikai vasútbarát vállalkozó, James B. Sherwood mentette meg a feledéstől. 1977-ben a Sotheby's aukciós ház árverésén megvásárolta az Orient Express két kocsiját, és ez adta az ötletet a legenda életre keltéséhez: 1982. május 25-én a Venice Simplon Orient Express elindult első útjára Londonból Velencébe. A vonat ma ismét régi pompájában ragyog, ugyanakkor teljesen megfelel a jelenlegi biztonsági előírásoknak, és biztosítja a mindenkori kényelmes utazást. A kocsik teljes felújítása 1982-ben fejeződött be, 16 millió dollárba került, ám a tulajdonos azóta jóval nagyobb összegeket költött arra, hogy a vonat mindig tökéletes állapotban legyen, és semmit ne veszítsen eredeti varázsából.

Minden ülés és ágy új kárpitozást kapott, az eredeti mintával, de tűzbiztos anyagból. A konyhák fala rozsdamentes acél, tűzbiztos szigeteléssel. A légkondicionálás vezetékébe tűzjelzőket építettek be, és minden kocsin van két kézi tűzoltó berendezés. Minden fülkéhez tartozik egy beépített mosdó, hideg-meleg folyóvízzel, törölközőkkel és borotva konnektorral. Mindegyikben van palackozott ásványvíz, szappan, és némelyikben széf is található.

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?

2024. ősz: 1944 – A szégyen éve
Olvasta már a Múlt-kor
történelmi magazin
legújabb számát?

kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)

Nyomtatott előfizetés vásárlása
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
12 450 ft 9 990 Ft
Digitális előfizetés vásárlása a teljes archívumhoz való hozzáféréssel 25% kedvezménnyel.
Az első 500 előfizetőnek.
20 000 ft 14 990 Ft
Vár negyed a föld alól | Régészeti kiállítás | Budapesti Történeti Múzeum Vármúzeum
Fekete lyuk - A pokol tornáca | Underground Budapest '88-'94 | Kiscelli Múzeum
Saturnalia | 2018. december 9. 11-15 óráig | Aquincumi Múzeum
SZÍVMELENGETŐ KÖZÉPKOR – KÁLYHÁK ÉS KÁLYHACSEMPÉK A KÖZÉPKORI MAGYARORSZÁGON
Könyvbemutató | A nyomor felfedezése Bécsben és Budapesten
Sztálin árnyékában - Nemzetközi konferencia - 2017. november 24.

Játsszon!

Miről híresült el I. Miklós pápa?

Történelmi adattárak

Mi történt a szülinapomon?

Adja meg e-mail címét, és hetente megküldjük Önnek a Múlt-kor legjobb írásait!

Bezár