Miért vásárolták meg egymás műveit a történelem nagy festői?
2016. június 23. 11:25 MTI
A hajdanán nagy festőművészek magángyűjteményeit gyarapító alkotásokból nyílt kiállítás a londoni National Gallery-ben. A kiállítás elmeséli, hogy a mesterek hajdanán miért tettek szert más festők munkáira: egyesek inspirációs forrásként, státusz szimbólumként, vagy befektetésként tekintettek a művekre, mások művésztársaikat akarták támogatni, vagy épp megszállottság vezérelte őket.
Korábban
A Painters' Paintings: From Freud to Van Dyck (Festők festményei: Freudtól Van Dyckig) című tárlaton Lucian Freud, Matisse, Degas, Leighton, Watts, Lawrence, Reynolds és Van Dyck magángyűjteményébe nyerhetnek bepillantást a látogatók. A csütörtökön nyíló kiállítást a brit arcképcsarnok kollekciójának azon darabjai inspirálták, amelyek egykor híres festők gyűjteményébe tartoztak.
A kiállítás elmeséli, hogy a mesterek hajdanán miért tettek szert más festők munkáira: egyesek inspirációs forrásként, státusz szimbólumként, vagy befektetésként tekintettek a művekre, mások művésztársaikat akarták támogatni, vagy épp megszállottság vezérelte őket - olvasható a múzeum honlapján.
A tárlatból kiderül, hogy Degas, Freud és Matisse is rajongott Cézanne-ért és, hogy a National Gallery személyesen Matisse-tól vásárolta meg Degas La Coiffure című festményét. A kivételesen jó érzékű műgyűjtő hírében állt Matisse kollekciójában Gauguin egy képe és két Picasso-alkotás is sorakozott. A leglelkesebb gyűjtő mindközül azonban kétség kívül Degas volt: ő szinte megszállottja volt Delacroix-nak, Ingres-nek és Manet egy képének.
A szeptember 4-ig látogatható tárlat azt is bemutatja, hogy a festőket milyen kapcsolat fűzte a birtokukban lévő képekhez és, hogy mi történt az alkotásokkal, miután közgyűjteményekbe kerültek. A több mint nyolcvan műalkotást felvonultató kiállítás a művészettörténet ötszáz évén kalauzolja végig a látogatókat, Lucian Freud 2002-es Self Portrait: Reflection (Önarckép: tükörkép) című alkotásától kezdve egészen Giovanni Bellini nagyjából 1465-ből való The Agony in the Garden (Agónia a kertben) című festményéig. A kiállított alkotások csaknem felét magán- és közgyűjtemények adták kölcsön a múzeumnak.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
nyár
Múlt-kor magazin 2020
- Agyagból készült a legősibb és legnagyobb maja építmény
- Főszerkesztői köszöntő
- Az erotika stílusa: Josephine Baker
- A kis magyar–osztrák háború és következményei
- Beilleszkedési kényszerpályán a délvidéki magyarság
- Erdélyi életstratégiák Trianon után
- A kárpátaljai magyarság megszállás alatt
- A felvidéki vármegyék és Csehszlovákia létrejötte
- Erdélyi fatányéros orosz jazzel
- Órákon keresztül „hallgatta ki” egy lázadó fejét Haiti diktátora 09:50
- Máig nem tudni, pontosan miért lázadt fel a Bounty legénysége 09:05
- A Kongresszus csak vonakodva adott támogatást Morse forradalmi találmányához tegnap
- Énekléssel és olvasással oldotta fel gyermekkori traumáit Őze Lajos tegnap
- Az őslakosok iránti meg nem értés okozta Magellán vesztét tegnap
- Már temetésén követelték II. János Pál szentté avatását a hívek tegnap
- Halála után évekig rebesgették Lincoln gyilkosáról, hogy még mindig életben van 2024.04.26.
- A Loire-t hozta el az Alföldre a tiszadobi Andrássy-kastély 2024.04.26.