Hét rettenthetetlen kalandornő, aki beírta a nevét a történelembe
2017. július 21. 18:32
Korábban
Az első nő, aki meghódította az eget
Lilian Bland fiatal korában sportújságíróként dolgozott Írországban. A repülés iránti érdeklődését egy nagybátyjától kapott képeslap keltette fel, amely a francia repülőst, Louis Blériotot ábrázolta egyfedelű repülőgépével. A lány rövidesen a repülés megszállottjává vált, rendszeresen járt légibemutatókra és elhatározta, hogy nem csak a földről fogja szemlélni az akkoriban még igencsak extrémnek számító tevékenységet.
1910-ben hozzáfogott saját repülőgépének megtervezéséhez és megépítéséhez. Az új modellnek a Mayfly nevet adta, amely tulajdonképpen egy angol szóvicc volt arra utalva, hogy „ez vagy repülni fog, vagy nem”. Annyira izgatott volt, hogy első repülésével – vagyis az arra tett kísérlettel – még azt sem tudta kivárni, hogy megérkezzen a megrendelt benzintartály, ezért azt egy whiskey-s üveggel és egy hallócsővel igyekezett pótolni.
Bár a hevenyészett pótalkatrész nem vált be, hamarosan minden a helyére került és a gép még ugyanebben az évben a levegőbe emelkedett. Lilian Bland ezzel az első nő volt, aki egy motoros repülőgéppel sikeres repülést hajtott végre.
Még több alkalommal is repült a Mayfly fedélzetén, de végül aggódó édesapja alkut kínált neki: ha felhagy a repüléssel, vesz neki egy autót. Lilian figyelme ezt követően a motorsportok felé fordult, majd életének későbbi részében Kanadába költözött, ahol farmerkedni kezdett. Nyugdíjas éveire Angliában telepedett le és 1971-ben, 92 évesen hunyt el.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
8. Budapest világvárossá fejlődése
II. Népesség, település, életmód
- Fennállása alatt számos történelmi személy szobrát lecserélték a millenniumi emlékművön
- Időutazás a millenniumi ünnepségekre: 125 éve utazunk a Ligetbe a föld alatt
- Sokáig csak esernyővel lehetett átmenni a budai Alagúton
- Egykor a Városliget zenepavilonjai nyújtották a főváros legnépszerűbb szórakozását
- A gazdag és szegény gyermekek egyaránt birtokba vették a Városligetet a „boldog békeidőkben”
- Széchényi Ödön víziója által a világ második siklójával büszkélkedhet a főváros
- Az idők során szinte minden sportra biztosított lehetőséget a Városliget
- 800 mázsa lőport adott Ferenc József a budai Alagút építéséhez
- A kiállítások és vásárok hozták el az éjszakai fényt a Városligetbe
- Egyedi humorával nyűgözte le a közönséget Latabár Kálmán 18:05
- Macbeth, a tragikus hős és VI. Jakab, a boszorkányos király 16:05
- A protestánsok sérelmei vezettek az első defenesztrációhoz Prágában 15:05
- Az aszódi Podmaniczky–Széchényi-kastély 10:35
- Megpecsételte Napóleon sorsát a végzetes oroszországi hadjárat 09:50
- Saját országának nevét is megváltoztatta Mobutu, Zaire elnöke 09:05
- Utolsó pillanatáig nevettetett Harry Einstein, a nagy komédiás tegnap
- A politikai rendőrség még a szabadságharc után is veszélyesnek tartotta Mindszenty Józsefet tegnap