Turisztikai látványosság lesz a Károly-híd felújítása
2007. augusztus 24. 10:00
Hosszú előkészület és többszöri halasztás után Prágában a héten megkezdődött a Moldva-parti metropolis legismertebb műemlékének, a Károly-hídnak a felújítása, amely várhatólag nem kevesebb mint 13 évig fog tartani.
Korábban
A Moldva folyón átívelő műemlék - amelynek elődje a Judit-híd volt - a régió első kőhídjának számít. A város vezetése szerint a felújítás első, 2010-ig tartó szakaszának a költsége mintegy 220 millió korona lesz. Ennek nagyobb részét a város állja, valamivel az állam is hozzájárul, míg mintegy 10 millió korona már korábban egy nyilvános gyűjtés során került a kasszába.
A Károly-híd a cseh főváros egyik legismertebb nevezetessége és idegenforgalmi látnivalója. Szakértői vizsgálatok során derült ki, hogy az elégtelen szigetelés következtében a híd beázik, pilléreiben kisebb-nagyobb üregek keletkeztek, számos kődarab mállik, s az egész kőkonstrukció helyenként mozog. A cseh főváros vezetése ezért mintegy öt éve döntött úgy, hogy megkezdi az idén 650 éves kőhíd felújítását, ami néhány halasztás után most el is kezdődött. A régi kőhidat nagyon megviselte az is, hogy évtizedeken keresztül télen sót használtak az úttestre hullott hó eltakarítására. A sós lé belülről bomlasztotta a kőkonstrukciót.
"A felújítás nem fogja korlátozni a látogatókat, hanem új turistaattrakció lesz" - jelentette ki Pavel Bém főpolgármester. A híd forgalma minden időszakban csak a munkák helyén lesz korlátozva. "Átlátszó fóliákat fogunk alkalmazni, hogy a turisták folyamatosan figyelemmel kísérhessék, láthassák a munkák menetét" - fejtette ki Bém.
Ennek érdekében az óvárosi hídfőnél első lépésként már tavasszal megnyílt a Károly-híd történetét bemutató múzeum. Amint megkezdődik a sérült kövek cseréje, a híd mellet kőfaragó műhely is nyílik. "A kőfaragók munkája bizonyára rövidesen turista-látványossággá válik" - véli a főpolgármester. Az elképzelések szerint a kőfaragással a turisták is megpróbálkozhatnak majd.
A Károly-híd, amelynek alapjait a 14. század első felében rakták le, a prágai történelmi Óvárost köti össze a Kisoldallal és a Hradzsinnal, ezért naponta hatalmas megterhelésnek van kitéve. A hídon már több évtizede nincs autós forgalom, kizárólag gyalogosok használják. Számítások szerint naponta mintegy 30 ezer ember halad át rajta.
(Múlt-kor/MTI-Panoráma)
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
nyár
Múlt-kor magazin 2017
- Páratlan párok – megjelent a Múlt-kor nyári száma
- Kirakatházasság 1932-ből
- Róma mindenható matrónája
- Amerikai mámor Magyarországon
- Egy zárdából megszöktetett, boldoggá avatott Árpád-házi hercegnő
- Záray Márta és Vámosi János
- Paraguay tirannoszaurusza
- Az evezősök, művészek és bohémek gondtalan reggelije
- A tudomány és a sport kastélya Tordason
- Olümpiasz sem tudta megakadályozni fia, Nagy Sándor dinasztiájának bukását 09:06
- Inspiráló nőknek is otthont adott a tiszadobi Andrássy-kastély 09:05
- Egyetlen hete maradt, hogy a forradalom hősévé váljon Gérecz Attila tegnap
- Alattvalói joviális öregúrként és zsarnokként egyaránt tekintettek Ferenc Józsefre tegnap
- Elkezdődött a nevezés a Kecskeméti Animációs Fesztiválra tegnap
- Nyugdíjba vonulás után is rendkívül népszerű maradt Both Béla tegnap
- Csaknem húsz évet kellett várni az Erzsébet híd újjáépítésére tegnap
- VIII. Henrik egyházszakadási törekvéseiért kis híján I. Jakab bűnhődött 2024.11.20.