2024. tél: Szoknyával a politikában
ITT vásárolhatsz termékeinkből

Nyolc dolog, amit kevesen tudnak Louis Armstrongról

2018. július 11. 13:58 Jeki Gabriella

Örökbe fogadta egyik unokatestvére gyerekét

Miután házasságot kötött Daisy Parkerrel, Louis nagy ötlettel állt elő: adoptálta a három éves Clarencet, unokatestvérének leányát, miután az édesanya elhunyt gyermekágyi lázban. Clarence-re így sajnos már igen fiatalon súlyos csapást mért a sors, amely az egész életére hatással volt. Mentális problémákkal küszködött és nehezen találta a helyét. Louis Armstrong azonban egész életében gondoskodott róla. Eközben a Daisyvel kötött házassága is zátonyra futott, aki röviddel a válás után elhunyt.

Chicagóba költözött, hogy csatlakozzon Oliver zenekarához

Néhány évvel később Louis Armstrong újra csatlakozott régi mentorához, „King” Oliverhez, aki megkérte a tehetséges ifjút, hogy zenéljen együtt vele és zenekarával Chicagóban. Louis ez időtájt nősült meg másodszor, és feleségül vette Lillian Hardin zongoraművészt. A feleség később azt is elárulta férjének, hogy gyakran volt az az érzése, hogy Oliver visszatartja a tehetségét és fejlődését.

Nem sokkal ezután a pár úgy döntött, hogy elhagyja Chicagót és New Yorkba költözik, ahol Armstrong csatlakozott Fletcher Henderson Zenekarához. A banda vezetője gyorsan elfogadta Armstrong sajátos és egyedi stílusát, majd ennek megfelelően alakította át szinte teljes egészében a zenekart. Így vált a Fletcher Henderson Zenekar a világ első, igazán jelentős dzsesszzenekarává. A sikerek ellenére Armstrong mégis úgy érezte, hogy déli gyökereit nem fogadják el maradéktalanul New Yorkban, ezért hamarosan visszatért Chicagóba.

Három év alatt elkészült a történelem három legbefolyásosabb dzsesszhanglemeze

Armstrong új zenekara, a Hot Five 1925 és 1928 között több mint hatvan dalt rögzített és adta ki őket lemezen. Ez akkoriban történt, amikor a dzsessz atyja úgy döntött, hogy egyszerűen átalakítja a műfajt egyfajta szólista művészetté. Ekkor kerültek napvilágra addig még soha nem látott és hallott merész, lendületes ritmusok, rendkívül magas frekvencián játszott hangok és egyfajta „halandzsa ének” (Louis Armstrong szöveg nélkül fantáziaszótagok artikulálásával énekelt). Hamarosan ez az új stílus kezdte jelenteni a dzsesszzene új normáját.

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?

2024. tél: Szoknyával a politikában
Olvasta már a Múlt-kor
történelmi magazin
legújabb számát?

kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)

Nyomtatott előfizetés vásárlása
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
12 450 ft 9 990 Ft
Digitális előfizetés vásárlása a teljes archívumhoz való hozzáféréssel 25% kedvezménnyel.
Az első 500 előfizetőnek.
20 000 ft 14 990 Ft
Armstrong nemcsak dzsesszmuzsikus volt, hanem szórakoztatóművész isA fekete bőrű muzsikusok elfogadása nagy mértékben munkásságának köszönhetőNem véletlenül vált a dzsessztörténet egyik legnagyobb és legismertebb alakjáváIndirekt módon nagyon is sokat köszönhettek neki fekete bőrű embertársai
Vár negyed a föld alól | Régészeti kiállítás | Budapesti Történeti Múzeum Vármúzeum
Fekete lyuk - A pokol tornáca | Underground Budapest '88-'94 | Kiscelli Múzeum
Saturnalia | 2018. december 9. 11-15 óráig | Aquincumi Múzeum
SZÍVMELENGETŐ KÖZÉPKOR – KÁLYHÁK ÉS KÁLYHACSEMPÉK A KÖZÉPKORI MAGYARORSZÁGON
Könyvbemutató | A nyomor felfedezése Bécsben és Budapesten
Sztálin árnyékában - Nemzetközi konferencia - 2017. november 24.

Játsszon!

Miről híresült el I. Miklós pápa?

Történelmi adattárak

Mi történt a szülinapomon?

Adja meg e-mail címét, és hetente megküldjük Önnek a Múlt-kor legjobb írásait!

Bezár