Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
Egy műsorról elkeresztelt város
Ha valaki Új-Mexikó állam autóútjait járja, ne lepődjön meg, ha egy bizonyos település névtábláján a Truth or Consequences (Igazság vagy következmények) feliratot látja. Elsőre talán azt gondolhatnánk, hogy a város nevét a vadnyugat korszakában kaphatta, pedig valójában egy rádióműsor nevét viseli.
1950-ben az NBC egyik népszerű műsorvezetője, Ralph Edwards éppen a Truth or Consequences címet viselő rádióműsorának a tizedik évfordulóját ünnepelte, amikor különös ajánlattal állt elő: Bármelyik településnek ingyenreklámot biztosít, ha cserébe az megváltoztatja nevét a műsor címére. Több se kellett kis fürdőváros, Hot Springs önkormányzatának és azonnal népszavazást írtak ki a település átkereszteléséről. Edwards a jubileumi adását így már innen sugározta és a város neve mind a mai napig őrzi eme különös reklámfogás emlékét.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Máig nem derült fény a hírhedt géprabló, „D. C. Cooper” kilétére tegnap
- Egyedi humorával nyűgözte le a közönséget Latabár Kálmán tegnap
- Macbeth, a tragikus hős és VI. Jakab, a boszorkányos király tegnap
- A protestánsok sérelmei vezettek az első defenesztrációhoz Prágában tegnap
- Az aszódi Podmaniczky–Széchényi-kastély tegnap
- Megpecsételte Napóleon sorsát a végzetes oroszországi hadjárat tegnap
- Saját országának nevét is megváltoztatta Mobutu, Zaire elnöke tegnap
- Utolsó pillanatáig nevettetett Harry Einstein, a nagy komédiás 2024.11.23.