Virtuális tömegközlekedés Londonban
2004. szeptember 20. 15:30
A londoni tömegközlekedés szétágazó és bonyolult történetének megértéséhez adhat kulcsot a Transport Museum weboldala.
A brit Kulturális Örökség Minisztériuma a Lottó Alap pénzügyi támogatásával a 2006-ra tervezett átadásig 17,5 millió fontot költ a londoni közlekedési múzeum teljes megújítására. A méltányos állami támogatáson túlmenően a múzeum népszerűségének további fontos mozzanata, hogy folyamatosan biztosítanak családi- és oktatóprogramokat is. Az eredmény magáért beszél: idén több mint 200 ezer látogatót prognosztizálnak. (Viszonyításképpen: a nálunk kitüntetett figyelemmel kísért három kiállításból álló századfordulós Bécs-Budapest kiállítás - összesen 80 ezer fővel büszkélkedhet.)
Ami a múzeum online megjelenését illeti, a fő menüpontok közül a kiállítások, a gyűjtemények és az oktatófejezet szolgál a legizgalmasabb tartalmakkal. Hasonlóan informatív magyar nyelvű közlekedéstörténeti gyűjteményt csak elenyésző mennyiségben találunk a weben.
A kiállítások rész a múzeum látogatható kiállításainak háttéranyagait mutatja be, illetve egy online kiállítás keretében megtalálható a BBC fotókiállítása, a londoni metró történetének filmes interpretációi, és a londoni közlekedési vállalat posztereinek online galériája.
A filmes részen a Londoni Közlekedési Vállalat 1948 és a korai 1980-as évek között készült filmjeinek digitalizált változata érhető el flash és real player formátumban. Mi több, a múzeum termeit és kiállított járműveit bemutató 360 fokos panorámafotók segítségével virtuális látogatást tehetünk a múzeumban (Quick Time szükséges).
A gyűjtemények terén lenyűgöző bőséggel szembesülünk: a kiállított anyag tanulmányozása jó pár órát igénybe vesz, ezért különösebb részletezés nélkül csak azt ajánlanám, mindenki vesse bele magát!
Az oktatórészben többek között a múzeum részlegeiről készült pdf anyagokat tölthetünk le, illetve a földalattiról, a vízi közlekedésről és a filmvágásról tanulhatunk játékos formában. Alapos angoltudás persze mindenképp szükséges.
Az aktuális témák teljes betekintést kínálnak a londoni közlekedés történetének kitüntetett fejezeteibe. A weboldalon az elmúlt 150 év járműveit a múzeum 6000 négyzetméteres raktárában bemutató vezetett túrára is lehet jelentkezni.
Szecsey István
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
6. A trianoni békediktátum és következményei
II. Népesség, település, életmód
- Amikor megkondultak a harangok: 101 éves a trianoni békeszerződés
- A magyar-román diplomáciai kapcsolatok megszűnésével fenyegetett Ceaușescu falurombolási terve
- „Burgenlandért Sopron”– egy szavazás, amely megmásította a trianoni döntést
- Csak mélyítette a szakadékot győztesek és legyőzöttek között a kisantant létrejötte
- Hiábavaló volt a magyar delegáció minden érvelése a trianoni béke feltételeivel szemben
- Így került Erdély 100 éve a románokhoz
- Milyen szerepet játszott Tisza István az 1918-as „nagy összeomlásban”?
- Az orvos, a macskakő és az angol beteg – így írta át egy sikeres műtét a trianoni határokat
- Hat rövid életű állam Magyarországon, amelyet elsodortak a trianoni béke viharai
- Farmernadrágot sem viselhettek a Budai Ifjúsági Parkban szórakozó fiatalok tegnap
- Egész életükben futottak a törvény elől a középkor legendás banditái tegnap
- Roosevelt segítségével menekült el hazájából a pszichoanalízis megteremtője tegnap
- Máig rejtélyek övezik az Omega zenekar megalakulásának történetét tegnap
- Izgalmas kísérletekkel és előadásokkal készül a Szegedi Tudományegyetem a Kutatók Éjszakáján tegnap
- A keleti táblás játékok világába is elkalauzolja az érdeklődőket az idei PONT fesztivál tegnap
- A Sztálin-szobor felállításának ürügyén pusztították el a kommunisták a Regnum Marianumot tegnap
- Csak vesztesei voltak a nyolc éven keresztül tomboló iraki-iráni háborúnak 2024.09.22.