A Deutsche Bahn tart a holokauszt-túlélők kártérítési perétől
2012. április 6. 10:20
A német állami vasúttársaság, a Deutsche Bahn ügyvédi irodát és PR-ügynökséget fogadott fel, az Egyesült Államok kongresszusa ugyanis egy olyan törvény elfogadásán dolgozik, amely megnyitná az utat a holokauszt-túlélők előtt, hogy az amerikai bíróságokon pereljék be az európai vasúttársaságokat a második világháborúban zajló deportálásokban való részvételük miatt. A DB attól fél, hogy az áldozatok több millió eurós kártérítéssel állhatnak elő.
Korábban
A Deutsche Bahn felkészült a polgári peres eljárásokra. A Spiegel német magazin úgy tudja, hogy a vasúttársaság vezetői tavaly év végén egy New York-i ügyvédirodával és PR-ügynökséggel kötöttek szerződést, miután megszellőztették a Capitolium legújabb, a holokauszt-túlélők kárpótlására vonatkozó törvénytervezetét.
A krízismenedzsmentre specializálódott ügynökség a Deutsche Bahn véleményének próbál nagyobb nyilvánosságot teremteni Washingtonban. A vasúttársaság szóvivője a német lapnak nyilatkozva megerősítette, hogy szerződésben áll az érintett céggel, de további részleteket nem kívánt elárulni. Vasárnap a Deutsche Bahn ismét azt közölte: a hír igaz, valóban igénybe veszi az egyik New York-i ügyvédiroda szolgáltatását, amely a törvény elemzésére terjed ki.
A tervezett Holocaust Rail Justice Act törvény megengedné, hogy a francia állami vasúttársaság, a SNCF által a német haláltáborokba szállított holokauszt-túlélők perelhessenek az amerikai bíróságokon. A törvény előterjesztője, Charles Schumer szenátor szerint 76 ezer zsidót – köztük amerikai hadifoglyokat – szállítottak az SNCF vonatain; a túlélők arányát három százalékra teszik.
Az SNCF ellen indított korábbi polgári peres ügyek rendre elbuktak a Foreign Sovereign Immunities Act (FSIA) miatt, amely megnehezítette azon felperesek dolgát, akik más országot vagy állami céget akartak perelni az Egyesült Államokban. A Holocaust Rail Justice Act ezt most megkönnyítené, sőt a nem amerikai születésű holokauszt-túlélőknek is lehetővé tenné a per sikeres lezárását. A törvénytervezet ugyan megnevezi az SNCF-t, de nyelvezete elég széles ahhoz, hogy a német állami vasúttársaságnak is legyen félnivalója.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
25. Magyar–török küzdelmek és együttélés a 15–17. században
VI. Nemzetközi konfliktusok és együttműködés
- Hogyan került Erdély Habsburg uralom alá?
- Sohasem vesztett csatát Mátyás legendás hadvezére, Kinizsi Pál
- 10 tény az Oszmán Birodalomról
- Dárdára tűzve hordozták körbe a törökök az első csatában elesett magyar király fejét
- Erdély és Lengyelország számára egyaránt virágkort jelentett Báthory István uralkodása
- A fegyelem hiánya miatt mondott csődöt Nikápolynál a lovagi harcmodor
- Az öngyilkosságot fontolgatta II. Mehmed szultán a nándorfehérvári vereség után
- Előkerültek a mohácsi csata maradványai
- Aki kávét ivott, elvesztette a fejét IV. Murád szultán uralma idején
- Kölcsönös bizalmatlanság jellemezte az antikomitern paktum aláíróit 19:05
- „Dzsingisz nem volt megátalkodott fickó, csak rossz volt a sajtója” 18:05
- 10 érdekes tény a csók kultúrális történetéről 17:20
- Nem volt esélye, hogy bármire is vigye, végül kétszer lett az USA elnöke 16:10
- Koholt vádak alapján hurcoltak kényszermunkára több százezer embert 14:20
- Művészfeleségek munkáiból készít kiállítássorozatot a szentendrei Ferenczy Múzeum 12:20
- Ritka Caravaggio-festményt állítottak ki Rómában 11:20
- Már az első percben gólt rúgott az Aranycsapat az évszázad mérkőzésén 08:20