Felújítják a történelmi Masaryk pályaudvart Prágában
2011. január 4. 13:24 MTI
Nemsokára régi fényében ragyoghat a cseh főváros történelmi és kulturális örökségének számító Masaryk pályaudvar, amelyet jelenleg a felújításra váró, illetve a megőrizhető részek felkutatásának céljából vizsgálnak át a szakemberek - számolt be a Pravo című cseh napilap.
Korábban
A prágai vasútállomás rekonstrukciója azután került napirendre, hogy az ország Főpályaudvarának legfontosabb felújítási munkálatai tavaly novemberben befejeződtek. Az ország legnagyobb vasútállomásaként szolgáló sötét és csúnyácska épületből négy év alatt modern közlekedési- és bevásárlóközpontot varázsoltak.
A részvénytársaságként működő Masaryk pályaudvar fejlesztési vállalat tervei között szerepel az állomás csarnokát befedő tető és annak tartóoszlopainak felújítása, valamint a padló és az alatta futó szennyvízcsatorna-rendszer rekonstrukciója - idézte a Pravo Petr Stahlavskyt, a Cseh Vasút szóvivőjét. A felújítások első szakaszát további munkálatok követik majd, amelyek során a sínek, a vasútpályák és a vontató járművek újulnak meg.
A Masaryk pályaudvar 1845-ben kezdte meg működését, és akkoriban Európa legnagyobbjai közé tartozott. Az elmúlt több mint százhatvan év során összesen hétszer változtatták meg a nevét. Az eredetileg Prágai állomásra keresztelt pályaudvar az 1860-as években a Prágai Állami Pályaudvar nevet kapta. 1919-ben Tomás Garrigue Masarykról, az első csehszlovák elnökről nevezték el.
Öt évvel a kommunista hatalomátvételt követően, 1953-ban a Prágai Központi Pályaudvar lett a hivatalos elnevezése. A kommunista rezsim bukását követően, 1990-ben az állomás visszakapta a Masaryk pályaudvar nevet. A felújított állomás egyik részében egy új vasúti múzeum is helyet kap majd.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
nyár
Múlt-kor magazin 2020
- Agyagból készült a legősibb és legnagyobb maja építmény
- Főszerkesztői köszöntő
- Az erotika stílusa: Josephine Baker
- A kis magyar–osztrák háború és következményei
- Beilleszkedési kényszerpályán a délvidéki magyarság
- Erdélyi életstratégiák Trianon után
- A kárpátaljai magyarság megszállás alatt
- A felvidéki vármegyék és Csehszlovákia létrejötte
- Erdélyi fatányéros orosz jazzel
- Alattvalói joviális öregúrként és zsarnokként egyaránt tekintettek Ferenc Józsefre 17:05
- Elkezdődött a nevezés a Kecskeméti Animációs Fesztiválra 14:20
- Nyugdíjba vonulás után is rendkívül népszerű maradt Both Béla 09:50
- Csaknem húsz évet kellett várni az Erzsébet híd újjáépítésére 09:05
- VIII. Henrik egyházszakadási törekvéseiért kis híján I. Jakab bűnhődött tegnap
- Vasmarokkal irányította Spanyolországot Francisco Franco tegnap
- Koncertjeinek bevételét gyakran fordította jótékony célokra Anton Rubinstein tegnap
- 10 meglepő tény a vasút történetéből tegnap