2024. őszi különszám: Ármány és szerelem a Fehér Házban
ITT vásárolhatsz termékeinkből

Elkelt James Bond Aston Martinja

2010. október 28. 13:37 MTI

Egy amerikai üzletember 2,9 millió fontért, azaz mintegy 913 millió forintért vásárolta meg azt az 1964-es Aston Martin DB5-öst, amely a James Bondot alakító Sean Connery skót színésszel együtt a Goldfinger és a Tűzgolyó című filmben szerepelt.

Az RM Auctions előzetes becsléseiben még az ötmillió fontos (1,57 milliárd forintos) leütési árat sem tartotta lehetetlennek a "világ leghíresebb autójaként" emlegetett, a navigációs rendszer egy korai változatával ellátott járműért, amely egy öthónapos világkörüli bemutatókörút után került kalapács alá.

A szerda esti árverésen ehhez képest jóval kevesebbért kelt el a "Q-felszereltségű" ezüstszínű luxusautó. Q, a brit titkosszolgálat technikai fejlesztéseiért felelős részlegének filmbeli feje gépfegyverrel, golyóálló páncéllal, nyomkövetővel, eltolható tetővel, szögszóróval, olajfúvóval és füstüveggel szerelte fel Bond parancsnok szolgálati autóját. A film kedvéért beépített eszközök közül a gépfegyverek kivételével például a rendszámtábla-forgató mechanika is valódi. A vevő, Harry Yeaggy üzletember bónuszként megkapta Sean Connery egy szignált fotóját - amely a Goldfinger forgatása közben készült az autó mellett álló színészről Svájcban -, és megkapott több más filmes ereklyét is.

Az egyetlen megmaradt, James Bond filmben is szereplő Aston Martint korábbi tulajdonosa Jerry Lee amerikai rádiómágnás volt, aki 1969-ben közvetlenül a gyártótól mindössze 12 ezer dollárért szerezte meg a híres kocsit.

A 007-es ügynök autóját korábban még egyszer sem kínálták nyilvánosan eladásra. A londoni aukció volt az első alkalom, hogy bárki licitálhatott az egyetlen megmaradt Aston Martinra, amelyet kifejezetten a James Bond filmek kedvéért gyárilag alakítottak át. A Connery-féle Bonds-filmek másik, különlegesen átalakított Aston Martinját 1997-ben ellopták, és azóta sem került elő - sokan úgy gondolják, hogy az autó megsemmisült. A DB5-ösök 233 kilométer/órás végsebességre képes utcai változatát 1963-ban mutatták be először.

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?

2024. ősz: 1944 – A szégyen éve
Olvasta már a Múlt-kor
történelmi magazin
legújabb számát?

kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)

Nyomtatott előfizetés vásárlása
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
12 450 ft 9 990 Ft
Digitális előfizetés vásárlása a teljes archívumhoz való hozzáféréssel 25% kedvezménnyel.
Az első 500 előfizetőnek.
20 000 ft 14 990 Ft
Vár negyed a föld alól | Régészeti kiállítás | Budapesti Történeti Múzeum Vármúzeum
Fekete lyuk - A pokol tornáca | Underground Budapest '88-'94 | Kiscelli Múzeum
Saturnalia | 2018. december 9. 11-15 óráig | Aquincumi Múzeum
SZÍVMELENGETŐ KÖZÉPKOR – KÁLYHÁK ÉS KÁLYHACSEMPÉK A KÖZÉPKORI MAGYARORSZÁGON
Könyvbemutató | A nyomor felfedezése Bécsben és Budapesten
Sztálin árnyékában - Nemzetközi konferencia - 2017. november 24.

Játsszon!

Miről híresült el I. Miklós pápa?

Történelmi adattárak

Mi történt a szülinapomon?

Adja meg e-mail címét, és hetente megküldjük Önnek a Múlt-kor legjobb írásait!

Bezár