Konzervatív reklámügynökség segíti az angol Munkáspártot
2007. október 9. 11:00
Korábban
Fiatalos lelkesedés formálta a politikai szlogeneket
A Saatchi a konzervatívok megbízása idején kreativitása csúcsán állt. A kampány első lépéseként reklámfilmet forgattak, amelyben az `Anglia hátrafelé halad` szlogen szellemében a Waterloo Bridge-n hátrafelé sétáló embereket mutattak, Stephenson Rocket nevű gőzmozdonya hátrafelé füstölt, a Comet, a világ első sugárhajtású repülőgépe hátrafelé landolt, a hegymászók visszafelé araszoltak a Mount Everestről, és Michael Heseltine hangja a következőket mondta: `Előre vagy hátra, nem folytathatjuk úgy, ahogy eddig.`
Maurice és Charles |
Az 1983-as választások idején a Saatchi & Saatchi már gazdag és híres volt. Ők nyerték el a British Airways reklámmegbízását: az 1,2 milliós Manhattant egy repülőgép fedélzetére veítették, amely lassan közeledik a Heathrow repülőtér felé, miközben a következőket halljuk: "A British Airways évente több utast szállít az Atlanti-óceánon keresztül, mint Manhattan teljes lakossága." A reklámkampány több díjat is nyert.
Az 1987-es választások idejére a Saatchi & Saatchi még gazdagabb lett, de már jelentkeztek a fiatal és sikerre éhes ügynökségek, hogy kihasítsák a maguk részét a toryk tortájából. A Saatchi & Saatchi készített néhány nagyobb plakátot, de már nem tudott megfelelni az első kampány sikere nyomán kialakult elvárásoknak. Ennek oka részben az volt, hogy 1983-ban a kormány már négy éve hatalmon volt, 1987-ben pedig már nyolc éve. 1979-ben még minden új volt: Thatcher volt az ellenzék vezetője, és a legrosszabb, ami történhetett, az az volt, hogy az is marad.
A Munkáspárt által megbízott Saatchi & Saatchi mára a világ egyik legnagyobb multinacionális reklámügynöksége: feltörekvő politikusok és fiatal szakemberek tanulmányozzák eszközeiket és módszereiket abban reménykedve, hogy tapasztalataik révén megalapozhatják karrierjüket. Alapítói azonban kivonultak belőle, és egy másik, szerényebb méretű ügynökséget hoztak létre, amely a legutóbbi választások előtt a konzervatívok kampányát erősítette. A fivéreket nem különösebben érdeklik a kampányok: Charles ma kortárs művészeti gyűjteményét gyarapítgatja, Maurice pedig eltávolodott a konzervatívoktól.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
Tudta-e, hogy...?
- 10 meglepő tény a vasút történetéből
- 10 érdekesség az Árpád-házi királylányokról
- 10 dolog, amit nem tudtál Las Vegas-ról
- 10 érdekes tény a Szent Koronáról
- 7 mitológiai lény, melyektől rettegtek a régmúltban
- Tíz tény Jackie Kennedy-ről
- Tíz meglepő tény az angliai csatáról
- Támadó marslakók, megtévesztett nácik, kőkori törzs – hét grandiózus átverés a történelemből
- 10 meglepő dolog Madame Curie-ről
- Egyetlen hete maradt, hogy a forradalom hősévé váljon Gérecz Attila tegnap
- Alattvalói joviális öregúrként és zsarnokként egyaránt tekintettek Ferenc Józsefre tegnap
- Elkezdődött a nevezés a Kecskeméti Animációs Fesztiválra tegnap
- Nyugdíjba vonulás után is rendkívül népszerű maradt Both Béla tegnap
- Csaknem húsz évet kellett várni az Erzsébet híd újjáépítésére tegnap
- VIII. Henrik egyházszakadási törekvéseiért kis híján I. Jakab bűnhődött 2024.11.20.
- Vasmarokkal irányította Spanyolországot Francisco Franco 2024.11.20.
- Koncertjeinek bevételét gyakran fordította jótékony célokra Anton Rubinstein 2024.11.20.