Trolibusz-történeti kiállítás nyílt Szegeden
2013. január 11. 10:58 MTI
Trolibusz a Napfény városában címmel a szegedi troliközlekedés történetét bemutató tárlat nyílt csütörtökön a Somogyi Károly Könyvtárban. A dokumentum és fotókiállítás a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) uniós támogatási programjának keretében nyílt meg - mondta el a tárlatot rendező Somogyi Szilvia.
A tárlaton bemutatják a város tömegközlekedésében jelentős szerepet játszó troli megjelenését, történetét és jövőjét. A tárlókban összegyűjtött dokumentumok jelentős része a könyvtár anyagából származik: korabeli újsághírekből, képes könyvekből, szórólapokból, plakátokból. Emellett egy fotósorozatot is láthatnak az érdeklődők az első járművektől az idén megjelenő korszerű trolikig.
Szegeden 1978 júliusában kezdődött meg a vonalépítés és a forgalmi szakszemélyzet képzése. Az induláshoz beszerzett járműállomány 9 szovjet gyártmányú ZIU-9 típusú szóló trolibuszból állt, amelyek 1979. február 22-én érkeztek Szegedre. 1979. április 29-én ünnepi keretek között adták át az első szegedi és egyben vidéki trolibuszvonalat. A városközponthoz közeli Bartók Béla tér és az újszegedi Odessza lakótelep (Gyermekkórház) között megépített 2,3 kilométeres út az egykor Újszegedre közlekedő villamosra emlékezve az 5-ös számot kapta.
Ez mára több mint 37 kilométeres hálózatra és 56 darabos flottára bővült. Emellett idén kerül forgalomba az a 13 új Ikarus-Skoda 187Tr típusú jármű, melyek a legkorszerűbb, felsővezetéktől függetlenül is közlekedni képes trolibuszok. A kiállítás apropóját az adta, hogy az SZKT 426 ezer euró uniós támogatást nyert, kilenc - osztrák, olasz, német és lengyel - társszervezettel közös pályázaton. A projekt egyik lépéseként minden országban megrendezik az adott város trolibusz-közlekedésének történetét bemutató kiállítást. Szegeden a Szegedi Közlekedési Kft. és a Somogyi-könyvtár közös tárlata 2013. február 6-ig tekinthető meg.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
1. A középkori város és a céhes ipar
I. Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra, pénzügyi és gazdasági ismeretek
- A felnőttek több mint tizede szenvedhetett rákos megbetegedésben a középkori Angliában
- Valóban annyira mocskosak voltak a középkori emberek?
- Miért hordtak röhejesen hosszú orrú cipőket a középkorban?
- A légszennyezés már a középkorban is fenyegette az emberek egészségét
- A római maradványoktól a sártengerekig – milyen volt a középkor útjain közlekedni?
- Valóban nem ittak vizet a középkorban?
- Az EU középkori elődje: a Hanza-szövetség
- Többet dolgozunk, mint a középkori jobbágyok
- Hogyan lett a középkor a sajtkészítés virágkora?
- Utolsó pillanatáig nevettetett Harry Einstein, a nagy komédiás 19:05
- A politikai rendőrség még a szabadságharc után is veszélyesnek tartotta Mindszenty Józsefet 17:05
- Előbb filmsztár lett, majd a színpadot is meghódította Törőcsik Mari 15:05
- Átírta a tévétörténelmet Larry Hagman és a Dallas sorozat 12:20
- Nem a folyó megfelelő részén haladt, ez okozta a Princess Alice katasztrófáját 10:35
- Súlyos társadalmi problémákra hívta fel a figyelmet regényeiben Aldous Huxley tegnap
- Sokszor napokig viselte ugyanazt a ruhát Hetty Green, a milliárdos üzletasszony tegnap
- Többször vezette ki Franciaországot a válságból Charles de Gaulle tegnap