A fotós csak a kép előhívásakor vette észre: kizuhanó potyautast kapott le
2019. január 17. 08:19 Múlt-kor
1970. február 24-én a 14 éves Keith Sapsford szörnyethalt, miután 60 métert zuhant, miután kiesett a Japan Airlines Sydneyből Tokióba tartó repülőgépéből. A gyermek potyautasként kívánt repülni a DC-8-as típusú gép futóaknájában, ahol a kerekek pihennek a repülés során, azonban pillanatokkal a felszállást követően kizuhant onnan.
Korábban
John Gilpin ausztrál amatőr fotós ugyanezen a napon a sydneyi repülőtéren dolgozott, és felszálló repülőket fotózott. Többek között a Tokióba tartó járat felszállását is végigfotózta, ám akkor nem vett észre semmi rendkívülit. Dolga végeztével hazament, majd mikor egy héttel később előhívatta a fotókat, akkor fedezte fel az egyik képen a borzasztó részletet.
Keith apja, CM Sapsford úgy emlékezett vissza a fiára, mint egy élettel teli kamaszra, aki látni kívánta a világot. Rendkívül nyugtalan természet volt, és számos alkalommal szökött el hazulról, hogy óriási kíváncsiságát kielégítse. A szülők még egy földkörüli útra is elvitték, hogy világot láthasson, és tudásszomja kissé csillapodjon.
Ám mikor visszaértek a körútról, minden kezdődött elölről. Ezt követően is gyakran elszökött otthonról, a szülők már többféle segítséget is igénybe vettek, hátha képesek lesznek lenyugtatni egy kissé az izgága gyermeket. Mindhiába. 1970. február 21-én, három nappal a tragédia előtt ismét meglógott (ezúttal nem a családi házból, hanem a problémás gyermekeket foglalkoztató Boys Town-i katolikus intézetből, ahová beadták a kétségbeesett szülők), ám már sohasem tért haza. „Az elhatározása, hogy lássa az őt körülvevő világot, az életébe került” – mondta az apja.
Mi történt pontosan?
Keith február 21-én szökött meg, e tényt az intézet másnap jelentette. 24-én a fiatal a hanyag ellenőrzést kihasználva, valahogy bejutott a sydneyi repülőtérre, és az ott sorakozó gépek közül kiválasztva egyet bemászott a futóaknába, vagyis arra a területre, ahol a futóművek a behúzás után helyet kapnak a repülés során.
A technikusok úgy vélik, a fiú sok ideig bujkálhatott ott, vagyis órákkal a felszállás előtt már a helyén volt. A reptéri személyzet nem vette észre, a fiú rejtve maradt, a gép pedig felszállt. Mikor elemelkedett a földről, a kerekek behúzása is elindult, a biztonságosnak hitt rekesz pedig megnyílt, hogy a kerekeknek helyet adjon, ezen a ponton eshetett ki Keith. Körülbelül hatvan métert zuhant, és azonnal szörnyethalt. A szakemberek külön kiemelték, hogy az utazást semmiképpen sem élte volna túl. Vagy az oxigénhiány vagy az alacsony hőmérséklet végzett volna vele.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
6. Erdély etnikai, vallási helyzete a 16–18. században
II. Népesség, település, életmód
- Hogyan került Erdély Habsburg uralom alá?
- Erdély és Lengyelország számára egyaránt virágkort jelentett Báthory István uralkodása
- II. József haláláról tudósított nyitószámában az első erdélyi magyar újság
- Már ötéves korában megválasztották, de sohasem uralkodott az utolsó erdélyi fejedelem
- A trianoni békét "morális köntösbe öltöztették"
- Egy legenda szerint a mai napig segíti a diákokat Lorántffy Zsuzsanna tegnap
- Szeretett zenélni, de a fizika húrjain Einstein szebben játszott, mint a hegedűjén tegnap
- A Borisz Godunovot állítja színpadra a Magyar Állami Operaház tegnap
- Országszerte számos programmal készül régizenei évadában a Haydneum tegnap
- A Budapest arculatát is meghatározó norvég építészre emlékeztek tegnap
- Orvosnak tanult, de az írói pályán vitte sikerre Németh László tegnap
- Nehezen birkóztak meg a hatóságok San Francisco egyik legnagyobb természeti katasztrófájával tegnap
- Kiátkozás és birodalmi átok: Luthert semmi sem tántorította el reformszándékaitól 2024.04.17.